Az oldalon történő látogatása során cookie-kat (sütiket) használunk. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. Elfogadom
Termékek Menü
0

10 + 1 tipp kánikulára.

10 + 1 tipp kánikulára.

Ti hogy viselitek a kánikulát? 

Összegyűjtöttem pár hasznos tippet, ami segíthet.

1

Igyunk legalább 4-5 pohárral többet.

A változatosság ilyen melegben is gyönyörködtet!

Tény, hogy a víz a folyadékbevitel legjobb forrása, de ösztönző, ha minél változatosabb módon biztosítjuk a szervezet számára szükséges folyadékmennyiséget.

Gyümölcs minden mennyiségben!

Folyadékot nem csak italok, de ételek formájában is fogyaszthatunk. A legtöbb gyümölcsnek nagy a víztartalma (például a dinnye 90%-a vízből áll), így kiegészítő étkezésekre a legjobb választás egy gyümölcs vagy egy gyümölcssaláta, gyümölcsturmix.

A hideg levesek például egy gyümölcsleves vagy valakinek az uborkaleves is bejön.

Tejtermékek!

A tejes italok, az ivójoghurtok, a kefirek magas kalciumtartalmuk miatt is hasznosak, ám ezen kívül víztartalmuk is nagy, így tökéletes folyadékalternatívának számítanak, és a gyerekek is többségében szívesen fogyasszák.

Tea hidegen is!

Tévedés, hogy a tea kizárólag téli ital! Nyáron is ihatjuk, akár melegen, akár hidegen. A teában található antioxidáns hatású polifenolok immunrendszerünket is erősítik.

 

2

Járjunk fehérben.

A sötét színű ruha elnyeli, a világos árnyalatú viszont visszaveri a fényt, azaz a meleget. A gyapjú és a len alapú ruházat az ideális, főleg ha fehér.

 

3

Keressünk menedéket!

A tűző nap elől remek menedék egy árnyas fa, a parkok, vagy bármilyen olyan intézmény (múzeum, bevásárló központ, játszóház, este mozi) ahol működik a légkondicionáló és nagy levegős terek vannak, ahol rövid idő alatt is le tudsz hűlni.

 

4

Kikapcs!

A legjobb ha kikapcsoljuk a számítógépeket és azokat az elektromos berendezéseket amire nincs feltétlenül szükség. Ezek nagyon fel tudják fűteni a lakást, amire ilyenkor a legkevésbé van szükség.

 

5

Egy legyező jó szolgálatot tehet, és könnyedén előkaphatjuk a táskából.

 

6

Egy kis törlés.

Ha már nagyon nem bírjuk és útközben vagyunk, akkor elővehetünk egy nedves törlőkendőt és a tarkónkat, arcunkat felfrissíthetjük vele. Sokféle kapható, többek között illatmentes is.

 

7

A csecsemőket, kisgyermekeket árnyékban levegőztessük, ne sétáltassunk a hőségben kisbabát.

 

8

Szellőztess okosan!

A reggeli és esti órákban, amikor kint még vagy már alacsonyabb a hőmérséklet, érdemes az ablakokat kitárva átszellőztetni a lakást. Napközben a napos oldalon sötétítsünk be. Persze van amikor csak nem akar lehűlni éjszaka sem a levegő, ilyenkor ez nem hatásos.

 

9

Ha nincs klímánk akkor ventilátorral is hűsíthetjük magunkat.

Ha bevizezzük magunkat és egy ideig ránk irányítjuk, még jobban hűsít. Azért sokáig ne menjen ránk közvetlenül a levegő mert huzatot kaphatunk tőle.

Elalvásnál egy időzítővel tudjuk szabályozni, hogy mennyi ideig menjen a ventilátor a szobában.

 

10

Klíma!

Nem mindegy hogyan használod! Hőhullámok idején, amikor a külső hőmérséklet 35-39 fok közötti, az ideális belső hőmérséklet 28 fok körüli - nem javasolt a túlzott légkondicionálás. Javasolt, hogy 6-8 foknál ne legyen nagyobb a belső és külső hőmérséklet között a különbség. A szellőztetés klímás helyiségben is fontos mivel az csak a belső levegőt keringeti, és szárít is . Fontos, hogy ne közvetlenül érjen a hideg levegő. A gyerekek nem tudják felmérni a hideg levegő veszélyét, ezért fokozottan figyeljünk erre. Megfázás mellett izom és izületi fájdalmakat is okozhat. A rendszeres tisztításra is oda kell figyelni. A por mellett gombák és baktériumok is megülhetnek a készülékben, amik a légtérbe kerülve betegségeket okozhatnak.

 

+1

A test hűtésének legideálisabb módja a napi többszöri fürdőzés vagy zuhany.

De nem a jéghideg víz az ideális megoldás. Ha ugyanis a víz túl hideg, a nagy hőmérséklet-különbség tovább terheli a szervezetet, ráadásul egy idő után bekapcsolódik a szervezet fűtőprogramja, és csak még jobban izzadunk. A forró napokon ezért a langyos vagy enyhén hűvös zuhany a legjobb megoldás.

Munkahelyen ez nem igazán megoldott, de erre is van megoldás: ha tehetjük vizezzük be a csuklónkat, arcunkat, halántékunkat.

 

A bábozás nagyszerű szórakozás kicsiknek és nagyoknak arra az időre, amikor nem lehet kimenni a hőség miatt!

Olvassátok el az előző bejegyzésemet is, amiben ötleteket találtok arra, hogy mit játszhattok a gyerekkel nyáron!

 
Tartalomhoz tartozó címkék: Blog egészség nyár
blog comments powered by Disqus